تبلیغ در صفحه اول کلیدواژه شما

۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

چگونه کلمات کلیدی خود را در سایت قرار دهیم؟

 در این قسمت یک نکته وجود دارد و آن نحوه توزیع کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی باید به شکلی در طول محتوا توزیع شوند که هم متن تان برای کاربران قابل خواندن باشد و هم موتور جستجو بتواند موضوع متن تان را تشخیص دهد. اگر در دو پاراگراف اول متن خود ۱۰ بار از کلمه کلیدی استفاده کردید، بهتر است بدانید که یک جای کار اشکال دارد.

به شما توصیه می کنیم که برای دریافت بهترین نتیجه، از کلمات کلیدی خود در ۷ قسمت زیر استفاده کنید:
  • عنوان صفحه
  • تگ H1
  • متن اصلی
  • URL سایت
  • تگ Alt تصاویر موجود در صفحه
  • لینک های داخلی سایت
  • توضیحات متا یا Meta Description

یادتان باشد کلمات کلیدی را تنها برای موتورهای جستجو بهینه سازی نکنید. ارائه تجربه کاربری خوب به مخاطبان در موفقیت سایت شما بسیار موثر است.

۲۲ بهمن ۹۵ ، ۱۶:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
resaneh Novin

فرمول محاسبه چکالی عبارت کلیدی

شاید برایتان سوال شده است که عبارت کلیدی با کلمه کلیدی چه تفاوتی دارد. کلمه کلیدی در حقیقت، یک واژه است که به عنوان کوئری جستجو استفاده می شود، در حالیکه عبارت کلیدی از دو یا چند کلمه مجزا تشکیل شده است. عبارات کلیدی، معمولاً کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail) هستند که کاربران برای جستجو از آنها استفاده می کنند.

برای مثال ممکن است واژه کفش برای یک وب سایتِ خاص، کلمه کلیدی محسوب می شود. در حالیکه کفش ورزشی آبی برای همان سایت یک عبارت کلیدی است. یا مثلاً در سایت نوین، سئویکی از کلمات کلیدی مهم محسوب می شود، اما سئو و بهینه سازی سایت برای سایت ما، یک  عبارت کلیدی محسوب می شود.

شاید تعداد جستجوی یک کلمه کلیدی از تعداد جستجوی یک عبارت کلیدیِ مرتبط بیشتر باشد، اما یک عبارت کلیدی بهتر از یک کلمه کلیدی نیاز کاربر را بیان می کند. آمار نشان می دهد، احتمال خرید و مشتری شدن افرادی که از عبارات کلیدی در جستجوی خود استفاده می کنند، بالاتر است زیرا معمولاً این افراد به دنبال یک محصول خاص می گردند.

چگالی یک عبارت کلیدی با فرمول زیر محاسبه می شود:

Nkr *Nwp/ Tkn ) * 100)

در فرمول بالا، Nwp نشان دهندۀ تعداد کلماتِ موجود در عبارت است. بنابراین در محتوایی ۴۰۰ کلمه ای دربارۀ بهینه سازی سایت که این عبارت ۴۴ بار در آن تکرار شده است، چگالی عبارت کلیدی با فرمول (۴*۳/۴۰۰)*۱۰۰ محاسبه می شود که برابر است با ۳۳ درصد.

۲۲ بهمن ۹۵ ، ۱۶:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
resaneh Novin

چگالی کلمات کلیدی

درصد استفاده از یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی به نسبت تعداد کل کلمات محتوای یک صفحه است. در مبحث سئو و بهینه سازی سایت، چگالی کلمه کلیدی می تواند به عنوان فاکتوری برای تشخیص مرتبط بودن محتوای یک صفحه با کلمه کلیدی اصلی استفاده شود.

در اواخر سال ۱۹۹۰، چگالی کلمات کلیدی فاکتور مهمی در رتبه بندی یک سایت به شمار می آمد. با این وجود، زمانی که وبمسترها به اهمیت چگالی کلمات کلیدی در سئو پی بردند، به قدری از کلمات کلیدی در متن صفحه استفاده می کردند که خواندن محتوا عملاً غیر ممکن می شد.

به همین دلیل موتورهای جستجو، به خصوص گوگل، تصمیم گرفتند که میزان اثرگذاری این عامل را در سئو به حداقل برسانند. در حال حاضر اگر سعی کنید با Keyword Stuffing، چگالی کلمات کلیدی سایت خود را بالا ببرید، وب سایت شما توسط گوگل جریمه خواهد شد.

البته گفته های بالا به این معنی نیست که نباید از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید، بلکه باید این عبارات را به شکلی معقول و کافی در محتوای خود به کار ببرید.
۲۲ بهمن ۹۵ ، ۱۶:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
resaneh Novin

آموزش گوگل ترند

 شما می توانید چهار متغیر یا پارامتر را برای جستجوی خود تنظیم کنید (موارد پیش فرض به صورت بولد نشان داده شده است):


  • Web Search (جستجوی وب): جستجوی تصویر در گوگل (Google Image) – جستجوی اخبار (Google News) – جستجوی محصول (Google Shopping) – جستجو در یوتیوب
  • گزینه Worldwide (به صورت جهانی): شما می توانید یک کشور را به صورت دلخواه انتخاب کنید (ایران هم جزو این کشورها دسته بندی شده است).
  • ۲۰۰۴ تا امروز – ۷ روز گذشته – ۳۰ روز اخیر – ۹۰ روز اخیر – ۱۲ ماه اخیر – انتخاب یک سال مشخص یا انتخاب یک بازه زمانی مشخص
  • همه طبقه بندی ها: هنر و سرگرمی – اتومبیل و وسایل نقلیه – زیبایی و تناسب اندام – کتاب و ادبیات – تجارت و  صنعت – رایانه و الکترونیک – مالی – غذا و نوشیدنی – بازی ها و …

شما می توانید تا ۵ واژه جستجو شده را با هم مقایسه کنید یا همه آنها را در یک گروه قرار دهید. در هر گروه ۲۵ واژه جستجو شده قرار می گیرد. به مثال زیر توجه کنید:

  • خودکار+مداد+ کاغذ (گروه ۱)
  • منگنه+چسب نواری+خط کش (گروه۲)
  • پاک کن+گیره کاغذ ( گروه ۳)

با استفاده از علامت به اضافه + بین هر کدام از واژه ها به گوگل می گویید که دوست دارید جستجویتان شامل خودکار یامداد یا کاغذ باشد.


گوگل همچنین جستجوهای به روز (Hot Searches) و نمودارهای برتر (Top Charts) را در گوگل ترند به نمایش می گذارد. در این شرایط برترین جستجوهای انجام شده در آن روز و نیز محبوب ترین جستجوها بر اساس طبقه بندی در اختیار افراد قرار می گیرد. در اختیار داشتن همه این اطلاعات و داده ها بسیار عالی است اما باید بدانید چه کاری می توانید با اطلاعات به دست آمده انجام دهید. در ادامه به شما خواهیم گفت که با استفاده از این اطلاعات چگونه می توانید وضعیت سئوی خود را بهبود بخشید.

۲۲ بهمن ۹۵ ، ۱۶:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
resaneh Novin

چگونه به یک شرکت برای انجام سئو اعتماد کنیم؟

در اولین مرحله بهتر است طی یک جلسه با تمامی اعضای تیم تان، اهدافی که قرار است از طریق سئو و بهینه سازی سایت به دست آورید را مشخص کنید. چرا می  کلمات کلیدی خاص در صدر نتایج جستجوی گوگل باشید؟ سعی کنید برای این سوالات پاسخ مناسبی بیابید.

سپس، راه حلی تعیین کنید تا بوسیله آن موفقیت و شکست تان را اندازه گیری کنید. طی این روند، اهداف خوب و اهداف بد بسیاری وجود خواهند داشت.

اهداف خوبی که طی این مرحله می توانید برای خود تعیین کنید عبارتند از:

  • دیده شدن وب سایت تان برای کلمات کلیدی هدف
  • به دست آوردن ترافیک طبیعی و هدفمند از نتایج جستجوی گوگل
  • افزایش فروش از طریق بازاریابی موتورهای جستجو
  • افزایش میزان دانلود یا ثبت نام کاربران در وب سایت
  • برندسازی

اما اهداف بدی که می توانند در این مرحله انتخاب شوند عبارتند از:

  • افزایش ترافیک به هر شکل ممکن! ترافیکی که بدون هدف گذاری و به صورت ناخواسته وارد  وب سایت شما شود، مطمئناً به بهبود کسب و کارتان کمک نمی کند.
  • اهمیت بیش از حد به رتبه بندی در نتایج جستجو! بسیاری از مردم تصور می کنند داشتن  رتبه های بالا به تنهایی می تواند تجارت آنلاین شان را رونق بخشد، اما متاسفانه این گونه نیست. مسلماً داشتن رتبه بالا ترافیک خوبی را به وب سایتتان هدایت می کند اما این تولید محتوای ارزشمند و تجربه کاربری عالی است که نرخ تبدیل وب سایت شما را افزایش می دهد. اگر چنین هدفی برای وب سایت خود دارید پیشنهاد می کنم آن را از فهرست اهدافتان حذف کنید.
  • به دست آوردن رتبه بالاتر در نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص نسبت به سایر رقبا. این هدف نیز، هدف خوبی برای کسب و کارتان نخواهد بود زیرا به اهداف کلی سازمانی تان کمک نمی کند و درآمدتان را افزایش نمی دهد.
  • یکی دیگر از اهداف نادرستی که بین وبمسترها رایج است، به دست آوردن امتیازهای بالا در ابزارهایاست. بسیاری از صاحبان کسب و کارها هنوز به دنبال شرکت سئو‌یی هستند که بتواند پیج رنک سایت شان را افزایش دهد. بهتر است بدانید که گوگل چند سال پیش سیستم پیج رنک خود را از کار انداخت.
۲۲ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
resaneh Novin